[Discuss] Linksys Spinner Problem

Michael Schramel (spam-protected)
Sa Nov 12 20:50:36 CET 2005

Ach ja da habe ich schon was im google gefunden:

http://wiki.whatthehack.org/index.php/OLSR_Experiences_Notes

bssid confusion, happens a lot here at WTH. Degrades performance,
degrades everything. The elcheapo Atheros cards on sale here at What The
Hack blindly create their own bssid and cell. More sane cards then join
this cell, leading to cell splitting. Maybe a workaround: leave them for
5 seconds in managed mode, then switch them to adhoc. Works on prism54.
The Atheros issue is probably a driver issue on Linux.

Hier besonders interessant: leave them for 5 seconds in managed mode,
then switch them to adhoc

finde ich einen netter workaround. oder vielleicht gleich ein reset.
dann müsste man beim neustart jedoch eine Zeitlang (bis wieder eine
Verbindung da ist) den Watchdog Timer killen sonst rebootet die Linksys
ständig.

lg
michael